سفارش تبلیغ
صبا ویژن
راسخان در دانش کسانی اند که دست نیکی و زبان راست و دل صاف وعفّت شکم و فرج دارند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]


ارسال شده توسط محمدامین نظری در 89/4/7:: 3:40 عصر


راز رنگی شدن چشم‌ها



رنگ چشم صفتی وراثتی است که از والدین به فرزندان می‌رسد. بنابراین باید گفت که این ژن‌ها هستند که براساس قوانین حاکم در دنیای علم ژنتیک، رنگ چشمان افراد را مشخص می‌کنند، اما شاید دیده یا حتی شنیده باشید که برخی افراد هنگام تولد، چشمانی آبی داشته‌‌اند و بتدریج رنگ چشمان آنها تغییر کرده است. یا این که شاید شنیده باشید که گفته می‌شود اغلب نوزادان چشمانی به رنگ روشن دارند که بتدریج پس از گذشت 6 ماه از تولد‌شان رنگ اصلی چشمان آنها (ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط محمدامین نظری در 89/4/7:: 3:40 عصر


 


شیطان


کلینی به سند معتبر از حضرت جعفر بن محمدالصادق صلوات‏الله علیه روایت کرده است که:


پادشاهی در میان بنی‏اسرائیل بود، و آن پادشاه قاضیی داشت، و آن قاضی برادری داشت که به صدق و صلاح موسوم بود. و آن برادر، زن صالحه‏ای داشت که از اولاد پیغمبران بود.


و پادشاه شخصی را می‏خواست که به کاری بفرستد. به قاضی گفت که: مرد قابل اعتمادی را طلب کن که به آن کار بفرستم. قاضی گفت که: کسی معتمدتر از برادر خود گمان ندارم.


پس برادر خود را طلبید و تکلیف آن امر به او نمود. او ابا کرد و گفت: من زن خود را تنها نمی‏توانم گذاشت. قاضی بسیار تلاش و اصرار کرد. ناچار پذیرفت و گفت:


ای برادر! من به هیچ چیز تعلق خاطر ندارم مگر همسرم، و خاطر من بسیار به او متعلق است. پس تو به جای من مواظب او باش و به امور او برس، و کارهای او را بساز تا من برگردم. قاضی قبول کرد و برادرش بیرون رفت. و آن زن از رفتن شوهر راضی نبود.


پس قاضی به مقتضای وصیت برادر، مکرر به نزد آن زن می‏آمد و از حوایج آن سؤال می‏نمود و به کارهای او اقدام می‏نمود. و محبت آن زن بر او غالب شد و (ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط محمدامین نظری در 89/4/7:: 3:40 عصر


یک هفته پس از خلقت آدم:
چون حوا بدون پدر و مادر بود آدم اصلا مشکلی نداشت و چای داغ را روی خودش نریخت.

پانصد سال پس از خلقت آدم:
با یه دونه دامن از اون چینی خال پلنگی ها میری توی غار خودتون، بلند داد می زنی: هاکومبازانومبا (یعنی من موقع زنمه). بعد میری توی غار پدر و مادر دختره، با دامن چین چینی جلوت نشسته اند و می گن: از خودت غار داری؟ دایناسور آخرین مدل داری؟ بلدی کروکدیل شکار کنی؟ خدمت جنگ علیه قبیله ادم خوارها رو انجام دادی؟ بعد عروس خانم که اون هم از این دامنای چین چینی پوشیده با ظرفی که از جمجمه سر بچه دایناسور ساخته شده برات چای میاره و تو می ریزی روی خودت.

دو هزار و پانصد سال بعد از اختراع آدم:
انسان تازه کشاورزی را آموخته. وقتی داری توی مزرعه به عنوان شخم زدن زمین عمل می کنی با دیدن یه دختر متوجه میشی که باید ازدواج کنی. برای همین با مقدار زیادی گندم به مزرعه پدر دختره میری . اونجا از تو می پرسند: جز خودت که اومدی خواستگاری چند تا خر دیگه داری؟ چند متر زمین داری؟ چند تا خوشه گندم برداشت می کنی؟ آیا خدمت در لشگر پادشاه رو به انجام رسانده ای؟ بعد عروس خانم با کوزه چای وارد میشه و شما هم واسه اینکه نشون بدی خیلی هول شدید تمام کوزه رو روی سرتون خالی می کنید.

ده سال قبل:
شما پس از اتمام خدمت مقدس سربازی به این نتیجه می رسید که باید ازدواج کنید و از مادرتان می خواهید که دختری را برایتان انتخاب کند . در اینجا اصلا نیازی نیست که شما دختر را بشناسید چون پس از ازدواج به اندازه کافی فرصت برای شناخت وجود دارد. در ضمن سنت چای ریزون کماکان پا بر جاست.

هم اکنون:
به دلیل پیشرفت تکنولوژی در حال حاضر شما به آخرین نسخه یاهو مسنجر احتیاج دارید. البته از”ام اس ان” یا “آی سی کیو”هم می توانید استفاده کنید ولی آنها آیکنهای لازم برای خواستگاری را دارا نمی باشند . پس از نصب یاهو مسنجر به یک روم شلوغ رفته هر اسمی که به نظرتان زیباست “اد” می کنید و با استفاده از آیکنهای مربوطه خواستگاری را انجام می دهید . البته یاهو قول داده که نسخه جدید دارای امکانات ازدواج و زندگی مشترک نیز باشد.


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط محمدامین نظری در 89/4/7:: 3:40 عصر

هر چه کنید به خود کنید!


 


احساس، گناه

خوبی ها و بدی های شما به خودتان باز می گردد . شاید بارها و بارها این جمله را شنیده باشیم و به راحتی از کنار آن میگذریم لازم نیست جنایت کنیم تا نگران باز تابش باشیم هر فکر سوء برای دیگران و یا هر عملی به ضرر دیگری ابتدا گریبان خود ما را میگیرد و اگر ما واقعا به  کنه آن پی ببریم دیگر به راحتی تن به گناه نمیدهیم برای این و آن نقشه نمیکشیم به راحتی برای موجه جلوه دادن خود از دیگران بد گویی نمیکنیم  کدام آدم عاقلی بر میدارد تیشه به ریشه خود بزند یک عمل کوچک میتواند ابعاد عظیمی داشته باشد گاهی عمل نادرست ما فقط دامان خودمان را میگیرد اما گاه تا قیامت عده ای را گرفتار میکنیم  . باید مواظب باشیم چه میگوییم چه مینویسیم و انتشار میدهیم هر جمله ما ممکن است الگویی بشود برای عمل دیگری مسؤلیت دارد نمیتوان از زیر آن شانه خالی کرد. و هرگاه بازتاب عملمان برگشت  باید آگاه باشیم که این چیزی جز بزر دیروز کشته مان نیست !


 چه بسیار بودند کسانی که سنت های زشت و ناروا و قوانین ظالمانه و بدعت های غیر انسانی گذاردند و سرانجام دامان خودشان و دوستانشان را گرفت ، و در همان چاهی که برای دیگران کنده بودند افتادند.


مخصوصا ایجاد فساد در روی زمین ، و برتری جوئی و استکبار از اموری است که اثرش در همین جهان دامان انسان را می گیرد.


 در حقیقت همانگونه که سرچشمه نعمت های بی پایان اعمال مؤ منان پرهیزگار است ، سر چشمه عذاب جاودان نیز اعمال سوء بشر است.(ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط محمدامین نظری در 89/4/7:: 3:40 عصر
 

 مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران از بازنگری در مزایده شماره های رند و مرتب همراه اول و نیز از سر گرفتن دوباره این مزایده خبر داد و گفت: شماره منحصر بفرد 09123456789 که تا پیش از این در لیست فروش قرار نداشت به مزایده می رود.(ادامه مطلب...
کلمات کلیدی :

   1   2   3   4   5   >>   >